Hürriyet

6 Temmuz 2010 Salı

:::HAYRANLAR:::

İnsanlar hayranlık duyar, başka insanlara, onların yaptıklarına. Hayranı olduğumuz şeyler vardır. Haberi bile yoktur kimi zaman, hayran olduklarımızın, bizden. Benim nesnel tanrısallıklarımın da hayranları oldu. Onları çok sevdim. Beğenilmeyi sevdim, beğendikleri zaman. Beğeni topladım, zaman zaman.

Ben, iyi insanları seviyorum. Kimseye kötülük yapmıyorum. Kötü adam değilim ki? Bu yönüme hayranım. Yardım etmeyi görev azlettim... Görevimde azmettim. Görevime hayranım. İhlamur kokusu gibidir hayranlık... Etkisi baharlıktır. Bu yüzden güzel ve katışıksızdır. Yanlız, ömrünün baharında duyarsın. Hayran kalırsın yaşama. Hayran kalmayacaksan, yaşama!

Resim yapabiliyorum. Resim yapabildiğimi biliyorum. O zaman... Neden? Neden, şimdi yapamıyorum. Neden, şuanda kelimelerle, çizgiler atıyorum boş yüzeylere? Siyah bir toz bulutunun çıkıntılarına mı doluyor savurduğum harfler? Beyaz yüzeye saklanmış, yazıların mı üstünden geçiyorum? Mine, mesaj atmış bana bugün. Sevgilisi ile kavgalı olduğu bir döneme denk gelmişim o günlerde. Ondanmış yakınlaşmamız. Bir anlık boşluk. Şimdi ise sevgilisi ile tekrar barışmış. Onu, bir daha asla aramamamı rica ediyor. Ne kibar kız! Hayran oldum, onun bu tavrına. Oysa, ben ona hayrandım o gece. O da bana. Gülüşüne,bakışına,bedenine... O ve bana. Aramızdaki sıcak yakınlaşmaya hayrandım. Bir gecelik... İstememiştim. Bu kadar kelebek ömürlü olmamalıydı, hayranlıklarımız. Hayran gönüllülük...

Kızıl, alev saçlı... Ateşe bu kadar güzel uzatmamıştım elimi. Yakmayan, ısıtan sıcaklıklardı tuttuğumda alev bedenini. Seyrettiğim en renkli sinema eseri, gözlerinin yeşil perdesinde. İzlememiştim bu kadar hayran. Aşk mı? Tövbe, haşaaa! Ne aşkı? O gelecek program. Ömrümdeki kadınlara hep hayran oldum. Hayranlık olmazsa, kuru hamburger sevgisi kalır geriye. O anlık doyuran, sonrasında mideye oturan, hazımsızlık yapan çakma sevgi olur. Hayranlık olmazsa, aşk olmaz. Yarı tanrı ruhumu taşımakta zorlanıyor, zavallı ölümlü vücudum. Ruhum yoruluyor bazen. İnsanlar ne kadar doğasız. Neden doğanız yok ki? Her kişi neden farklı? Çeşitlilik. Tanrı, çeşitliliği sever. Bana anlatmıştı sebebini. Ona söylemiştim. "Bir gün insanoğlu senin onları yarattığını ve cömert nimetlerini unutup, sana dua etmeyi bırakacak. Sana inanmaktan vazgeçip, herşeyin üzerinde kendilerini hak sahibi görecekler" demiştim. Beni dinlemedi! Tanrım! Neden beni dinlemedin? Tanrı'ya, onun yarattığı tanrısallara ve benim gibi olan yarı tanrılara hayranım.

Bütün herşey bitmeden, doğruya ve iyiye hayran olmanızı diliyorum. Kötülüklerden uzak durmanız ve kötüye kanmamanız için dua ediyorum. Kurtulma ve iyileşme şansınızı, Tanrı'dan dileniyorum. Sizin için dua ediyorum. Sevdiklerim ve iyiler için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder