Hürriyet

6 Temmuz 2010 Salı

:::SATORİ:::

Beş dakika oturun lütfen". Öylece kalkıp, gitmelerini istemedim. Öylece kalkıp, gitmeleri doğru son değildi; O gece için. Biliyordum! Hissediyordum! Ne? "Satori" !!!

Nedir Satori? O gece oynadığımız oyun. Aslında bir uzak doğu felsefesi. Anlamı: Bağışlamak! Japonca: Satori. Çince: Wu.
Zen budizminin temel amaçlarından biridir. Affederek, bağışlamak! "Tam ve aşılmaz aydınlanma" kavramıyla (Sanskrit) eş anlamlıdır. Sanskrit: İran-Hint kolundan gelen, ilk ve en eski belgeli lisandır.

Ben, Kenan, Reyhan, Funda, Aykan ve Başak. O gece, tarihi bu denli eskiye dayanan bir felsefenin, oyuna yansıtılmış halini denemeye kalktık. Ben, Kenan, Reyhan, Funda, Aykan ve Başak. O gece, tarihi bu denli eskiye dayanan bir felsefenin, oyuna yansıtılmış halini denemeye kalktık. İlk başlarda iyiydi. Zar atılarak oynanan diğer oyunlar gibiydi. Renkli kutucuklara ilerleyip, kartlarımızı çekiyor, talimatları uyguluyorduk. Unuttuğumuz şey ise; Satori'nin M.Ö 2000 yılının ilk yarısına tekabül eden bir felsefe olduğuydu! Biz ise 30-35 yaş ortalaması ile "çaylak" sayılırdık.

Biz ise 30-35 yaş ortalaması ile "çaylak" sayılırdık. Üzerinde, "60 TL" yazan, binlerce yıllık bir oyun! Bağışlama ve affetme oyunu(felsefesi)... Oyunu yanlış oynadığımızı fark ettik. Daha doğrusu; "Funda" fark etti. Evet o gün, o saate kadar, zaten hafif gergin olan hava iyice bulutlandı! Kişisel algılanan, "yanlış" ve "doğru" kavramlarımızdan ötürü, sesimiz ciddileşerek, yükselmeye başladı birbirimize karşı! Oyunu bir kenara bıraktık. Sonra sabah 02:00 sularına kadar hoş sohbetler ettik.

Gece nihayet hoşlukla bitmişti. Oyunu, tahta üzerinde bitiremedik, o gece ama ruhumuzda, "Satori"ye ulaşmıştık!

Affedin ki; Başkaları da sizi affedebilsin! Affedin ki; Aydınlanın!

4 yorum:

  1. d&r^da 30tl, gün itibariyle aldım :pp bakalım başımıza neler gelecek..

    YanıtlaSil
  2. D%R'da 30TL'ye bulmuştum ama sonra alırım dedim ve şimdi bulamıyorum.....

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil