Hürriyet

11 Nisan 2016 Pazartesi

SATORİ Yorum Mehdi Vasseti

SATORİ (Yorum Mehdi VASSETİ)

Batının kutulaşdırdığı oyunun aksine, bu kadim felsefenin adımlarından bir diğeri.
Bu deneysel yöntemler satoriye bağlı kalınarak tarafımdan bulunmuştur. Yöntemlerde farklılıklar olabilir ama yolun sonu aynıdır.

SATORİ

Her iki tarafta, sırayla birbirine aşağıdaki soruları soracaktır.

1.Etap (Sırtları birbirine dönüktür)

Yüzleşme:
Taraf 1:
-Sana iki soru soracağım. Bunlardan birini yanıtlamak zorundasın.
Soru 1:
Aramızda olanları (tartışma, kavga) biriyle / birileriyle paylaştın mı?
Cevap:
-Evet (öyleyse 2.soruya geçebiliriz). 
-Hayır (öyleyse 2.soruya geçebiliriz).

Soru 2:
a)Anlattıysa:
Madem paylaştın, ona / onlara anlatman sorunu çözdümü?
-Evet.
Değer: -
-Hayır.
Değer: +

b)Anlatmadıysa
Neden anlatmadın?
-Gerek duymadım. Kendim, seninle çözebilirim.
Değer: +
-Gerek duymadım. Benim  için önemi yok.
Değer: -

İlk etap bitti.

2.Etap (Yarım tur omuzları birbirine yan bakacak kadar dönerler. 90 Derece. İki tarafta birbirlerine profilden dururlar)

İtiraf:
Taraf 1:
-Sana yine iki soru soracağım.
İnsan mükemmel olduğu kadar, başka bir insanla iletişime geçtğinde bir o kadar hatalı olabilir. Şimdi seninle ilişkimde hatalarımı, sözünü kesmeden dinlemek istiyorum. Dinleyeceğim ve anlamak için gayret göstereceğim çünkü sana yapışık yaşamasamda, seninle olan yolculuğuma ve sana değer veriyorum.
Hazır mısın?

Soru 1: 
-Benden uzaklaşmana sebep olan seni rahatsız eden olay / olaylar neler?
  Cevap:
-Bunu konuşmak istemiyorum.
a) Çünkü geçmişte kaldı, önemi yok.
Değer:  -
b) Bu konuda söyleyeceklerimi dinleyecek kadar dürüst ve cesur olduğun için teşekkürler. Beni rahatsız eden (Anlatmaya başlar)...
Değer: +

Soru 2:
-Kendi hatalarının/eksiklerinin de olduğunun farkında mısın?
Cevap:
-Bana bunu sorduğun için teşekkür ederim.
a) Farkındayım.
Değer: +
b) Benim hatam yok (Hatasını ya bilmiyor ya da kabullenmiyor. Açılması ve tamiri zor. Not: İkili ilişkilerde mutlaka az/çok iki tarafta hatalıdır)!
Değer: -

Son Etap (Yüz yüze bakar vaziyette otururlar. İstenilirse yüzlerine maske veya örtü koyabilirler. Bu daha rahat konuşmak içindir).
Af
Taraf 1:
-Seni dinledim ve sözlerin benim için önemliydi. Aramızda geçenleri başkalarıyla paylaşıp, paylaşmamam dışında önemli olan, burada olman ve benimle konuşman.
Her insan kırılır, rahatsız olur, tepki verir. Duygusal zayıflığımın, mantıksal adaletimin ve vicdan yargımın önüne çıktığı zamanlarda sebep olduğum yıpranmaları telafi etmekten memnuniyet duyarım. Öncelikle kusurlarıma yenik düştüğümde yaptıklarımdan dolayı, senin beni affetmeni diliyorum. Beni affetmeye hazır mısın?

Taraf 2:
-Seni dinledim ve sözlerin benim için önemliydi. Aramızda geçenleri başkalarıyla paylaşıp, paylaşmamam dışında önemli olan, burada olman ve benimle konuşman.
Her insan kırılır, rahatsız olur, tepki verir. Duygusal zayıflığımın, mantıksal adaletimin ve vicdan yargımın önüne çıktığı zamanlarda sebep olduğum yıpranmaları telafi etmekten memnuniyet duyarım. Öncelikle kusurlarıma yenik düştüğümde yaptıklarımdan dolayı, senin beni affetmeni diliyorum. Beni affetmeye hazır mısın?

Cevap:
-Evet. Seni affetmeye hazırım ve gösterdiğin alçakgönüllülüğü, dürüstlüğünü ve cesaretini takdir ediyorum. Bundan sonra birbirimize verdiğimiz değer ile daha sağlam bağlarla ilişkimize tutunacağız. Bunu bir defa daha tekrarlamayacağımıza, tartışsak bile bunun uzun dargınlıklara dönüşmeyeceğine inanıyorum. Geçmişi bir yana bırakıyorum. Seni affediyorum.
Değer: Gün Işığı

Cevap:
-Hayır. Denedim ama ben seninle olanları unutup, devam edemeyeceğim. Geçmişte yaptıklarından kurtulmanı istemiyorum. Seni affetmiyorum ve senide kendimi de geçmişin örümcek ağlarına bağlıyorum.
Değer: Değersiz

Yazan / Hazırlayan:  M.Vasseti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder