Hürriyet

16 Haziran 2011 Perşembe

MAYDANOZ ŞENLİKLERİ

Hoppalaaa!

İçimden o an çok karışık duygular geçiyor...
Diyorum ki içimden... Dışımdan dersem kavga çıkar ve elimde bütün gün üç çantayla dolaştmaktan çok yorgunum. Muhtemel bir kavgada kazanma şansım; Milla Jovovich ile yatma ihtimalim kadar az...
O yüzden içimden...

Yahu arkadaşım ya ben anlatamıyorum yada sen anlamamak konusunda çok başarılısın. Öyle ki; sana "altın yumruk" kazandıracak bu başarını daha sonra tekme, tokatla taçlandıracağım.

Sonra dışımdan sakince ama vurgulu ve sert bir ses tonuyla diyorum ki;

-Yapı Kredi Bankası'nın teknik servisiyim ve şubeye hat arızası için geldim. Bu yüzden de çantamda; matkap, tornavida, yan keski ve benzeri hırdavat familyasını bulunduruyorum. İçeri girmem lazım!

Alaycı tavrımın aslında sabrımı gösteren ibrenin boşaldığına delalet olduğunu kavrayan güvenlik diyor ki:

-Beyefendi bize şubede arıza olduğunu söylemediler. Sizi bu şekilde alamam. Giremezsiniz! Çantalarınızı burada bırakın öyle girin lütfen.

Hostel'de seyretmiştim. Matkapla adamın bacağını deliyordu sapığın biri... Acaba en yakın elektrik prizi nerede? Tabii bu da iç sesimin değerli bir fikri...

Şimdi benim repliğim...

-Şube müdürünü arar mısınız? Mehdi geldi deyin ona.

Güvenlik görevlisi gözlerini devirerek, dudaklarını "üfff" konumunda büzüyor ve elini ahizeye götürüp, tuşlara sertçe basıyor. Aklı sıra telefon tuşlarına sertçe basarak bana kızdığını ve sabrının, arkadaşı Sabri'den(yanında bekleyen diğer güvenlik. Yaka kartında Sabri yazıyor) daha az olduğunu ima ediyor. Kulağına götürdüğü ahizeden ses bekleyen güvenlik görevlisi, cevap alamadığını bana hemen bildiriyor. Tekrar denemesini istiyorum. Tekrar deniyor...

-Açmıyorlar. Herhalde hatları bozuk...

Ben sinirden gülümsüyorum.

-Evet işte bende bunu anlatmak istiyorum. Hatları bozuk ve bende telefoncuyum!

Aklımdan o an ilk geçen elektrik prizi bulup, matkabı çalıştırmak. Keşke şarjlı matkabım olsaydı...
Akmerkez'i hiç sevmem! Ne zaman Yapı Kredi Akmerkez şubesine servise gitsem, sanki hava alanına bomba sokmaya çalışan teröristmişim gibi muamele gösteriyorlar.

Birde her boka maydanoz olan insanları...   

Maydanoz aslında çok faydalı bit bitki olmasına rağmen, hakettiği değeri pek bulamamıştır.
Saplarından olsa gerek...

Maydanoz kolay yetişen bir bitki sayılmaz. Maydanozun toplanacak hale gelmesi için iki yıl beklemeniz gerekir. Genelde sonbahar, kış aylarında tohumlanan toprağın, filiz vermesi, ilk bir yılı bulur. İkinci yıl beyaz çiçek açar ve taçlanır. Ağustos, eylül aylarında toplanır. Çimlenmesi zor olduğundan, ekimden önce bir gün suda bırakılır. Böylece tohumlar şişer ve daha kolay fide verir.
Toplanırken bile rastgele kesemezsiniz. Çok dipten kesmemek gerekir. Yoksa hemen sararır. Ayrıca A-C ve K vitaminlerine sahiptir. Vitamin açısından nadir olan bitkilerden biridir.

Bütün bu özelliklerine rağmen ülke çapında her yerde yetiştirilebildiğinden, kıymete binmez pek. Çok olan kıymeti az olandır. Zaten birşey, az olunca kıymetlidir genelde.

Limonu kesip, bir tülbentle saracaksın. Kayık tabağa sıkacaksın. Böylece sıkarken, lifleri ve tanecikleri değil, sadece suyu gelecek. Maydanozu tabağa sıkılan limon suyunun üzerine sonradan koyacaksan ki; yaprakların bir kısmı limonun tadını alsın ama bir kısmı da kendi tadında kalsın diye. Bir kaç damla saf Akçay zeytinyağı damlatmayı unutmayın. Maydanozu bütün yemeklerinizde kullanabilirsiniz.

Ayrıca sarhoş olduğunuzda bir fincan maydanoz suyu öneririm.

O gün Yapı Kredi Akmerkez şubesine güvenlik eşliğinde, çantalarımla girdim ve müdür beni görünce "nerede kaldın sen yahu" diyerek, kucaklayacakmış gibi kollarını kocaman açıp, selamladı. Bense sinirim geçmediği için santral odasında üst üste iki sigara içtim.
Sonra operasyon yönetmeni Nesrin Hanım bana ev yapımı, bol maydanozlu köfte getirdi. Sinirim yatışmıştı artık ve işimi bitirip, çıktım.

Maydanozu ve her boka maydanoz olan insanları heryerde bulabilirsiniz. Bu yüzden ikisi de çok matah değildir.

Siz yine de maydanoz yiyin bolca.
A Vitamini, gözlere... C vitamini vücut direncine... K vitamini kanın çabuk pıhtılaşmasına iyi gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder